diumenge, 12 de gener del 2014

CRÒNICA: XXXI Sortida dels Macacos (12-01-2014)

Ja en tenim una altra al sac, la 31. Avui hem fet la segona sortida de l'any amb la companyia del Sergi Torrontera i amb l'absència dels GeoMKCOS que en teoria avui eren els protagonistes de la sortida, ja que hem anat al Mont-Rodon.

Avui tocava tornar a pujar al cim d'aquesta muntanya mítica de la nostra comarca. Hem sortit de la Plaça Vella i hem anat cap a Matadepera, tot era d'esperar, tocava fer la pujada del cim. Tot pujant hem repassat alguns catxés de la sèrie "Un passeig pel Mont-Rodon", concretament el primer: que definitivament el van espoliar però hem vist que els "FIFTIES" havien solucionat el problema; de totes formes canviarem el logbook provisional per un de nou i l'ubicació del catxé per tal que no es repeteixi la situació. Continuant pujant hem deixat de banda la resta tenint en compte que l'ubicació del quart catxé també s'ha de canviar per tal de posar-lo ben a prop del conegut Pantà de la Mixeta. Més amunt també he vist que el sisè seria millor canviar-lo de lloc perquè està en una paret molt tova de sorra i qualsevol moment es pot destruir, he vist un arbust pel que seria un millor lloc per amagar-lo. Així ha estat la pujada del Mont-Rodon, una pèl dura però tot i així ens ha ofert unes temperatures molt agradables i unes vistes impressionants de la comarca.

Unes vistes que es duplicaven a dalt. Hem arribat al cim a les 11.30 just quan portàvem ja dotze quilòmetres. A part, hem vist que una nova estelada oneja el cim; això ens ha permès tenir una referència des de baix i en tot moment del recorregut saber més o menys a quina distància es trobava.

Hem revisat el catxé gros de dalt mentres uns "possibles geocatxers" s'esperaven a que marxéssim... Després de contemplar les vistes hem baixat. Estàvem una mica tips de pistes amples i amb el Sergi hem tingut l'idea de baixar per un corriol estret que ens ha dut directament a baix, a Can Solà del Racó. Hem creuat Matadepera i cap a les 12.25 ja hem arribat a Terrassa.

Ha sigut una sortida agradable i curta, llàstima que érem pocs perquè el dia que feia no es podia deixar escapar. Properament farem manteniment a nivell general de la sèrie i seguirem fent noves sortides aquest hivern.

Hem fet doncs uns vint quilòmetres en dues hores i quart. Només ens resten cinquanta quilòmetres per superar els 1000 quilòmetres acumulats. La velocitat mitjana ha estat d'uns 8,7 quilòmetres per hora.