dilluns, 2 de març del 2015

CALENDARI DELS MKCOS: MARÇ 2015

La tercera temporada avança a un ritme trepidant i ens trobem ja al seu equador. Des del setembre han passat sis mesos i un munt de coses, començant per la sortida del Castell de Guanta i acabant per la de la Serra dels Galliners aquest darrer diumenge.

Ara, a tres mesos tan sols perquè arribi l'estiu, toca encarar aquesta segona meitat i aprofitar-la igual o més que l'anterior. El març és molt semblant al setembre a nivell dels esdeveniments que ens esperen, però abans de comentar tot això farem un breu repàs al què ha donat de sí aquest febrer.

Aquest mes que acabem de tancar ens ha deixat tres sortides, amb el temps hivernal com a context. La primera va ser la més llarga, amb un circuit pel massís de Sant Llorenç i la conca del riu Ripoll; una setmana endavant en vàrem fer una de més curta per la zona de Can Guitard i la Serra del Troncó, poc després de la nevada d'aquell dimecres que ens va capgirar el dia, més per bé que per mal. Finalment, pel pont del Carnaval vam fer una sortida força tranquil·la per les Roques Blanques i la Serra de les Pedritxes, la que segurament tot i no fer sol va fer menys fred; i va venir l'Oriol i el Sergi després de molts dies.

Amb l'arribada dels examens al llarg de la segona quinzena, l'activitat del grup ha quedat discretament aturada; però amb les piles ben recarregades la tornarem a activar de forma imminent perquè els propers dies seran uns dels més importants de l'any, i és que el proper diumenge 15 de març arriba la pedalada matadeperenca del Camí Moliner, que enguany celebra la seva setzena edició i el nostre grup en formarà part.

Al llarg dels pròxims dies, la preparació per part dels MKCOS que hi acabem participant serà molt important. Tot i que això ho acabarem de parlar entre nosaltres, la intenció és fer almenys tres sortides com a entrenament previ; dues de les quals les realitzaríem entre setmana per la tarda, aprofitant que fins les set del vespre encara és de dia, mirarem de fer un parell de recorreguts de curta distància però mitjanament intensos, referint-me a treballar-les bé, sense extremar la velocitat mitjana, però mantenint un ritme constant i adequat.

Per altra banda, la sortida restant la reservaríem pel diumenge que ve dia 8, l'únic que ens queda abans de 15; en aquest cas la idea seria fer un recorregut per les muntanyes de Castellar, per la zona on vàrem fer la Falconada fa uns mesos; per tal de fer una sortida més aviat llarga en distància. Insisteixo amb la importància del ritme.

Deixant de banda el Camí Moliner, altres dates rellevants també marcaran l'agenda d'aquest mes. Començant pel sant de l'Arnau el dissabte 14, i just l'endemà el primer aniversari de la renovació estètica dels GeoMKCOS, el subgrup geocatxer dels MKCOS. Entrada la segona quinzena, el divendres 20 serà una data astronòmicament molt interessant; i és que a més de l'inici de la primavera quan faltin quinze minuts per la mitjanit, just al mateix matí tindrem la majestuosa oportunitat de contemplar un eclipsi parcial de sol, el qual serà notablement visible des de casa nostra ja que la Lluna ens cobrirà un 70 % del què veiem de la nostra estrella; és possible que se'ns faci una mica fosc, ja ho veurem en tot cas! Curiosament, quan a la segona temporada vàrem fer la sortida 25 amb la ruta de Caldes i el Castell de Guanta ara ja fa més d'un any, també vam tenir un eclipsi però en aquella ocasió va ser totalment imperceptible ja que només se'ns va tapar amb unes dècimes de percentatge.

Us deixem amb dues imatges animades perquè compareu com va ser l'eclipsi d'aquell 3 de novembre del 2013 amb el que tindrem pròximament.

Dels últims dies encara ens falta mencionar el sant de l'Oriol el dilluns 23, el mateix dia que els MKCOS farem dos anys i mig, aleshores ja portarem la quarta part d'una dècada. Just l'endemà serà el sant del Sergi i el dissabte d'aquella mateixa setmana haurem d'avançar una hora els rellotges per entrar a l'horari d'estiu, el cap de setmana que començarem les vacances de Setmana Santa. Per últim afegir l'aniversari de l'Eduard Restoy el dimarts 31, que farà disset anys.

Ja veieu, el mes que ens espera!

En aquesta ocasió hem de celebrar un nou favourite point que ha rebut el nostre catxé del Mont-Rodon, per part del català i espanyol que més caixes ha trobat (ara mateix en porta 58245). Anava acompanyada de la número 2 de la llista, de fet.

A banda d'ells dos, aquest febrer hem rebut cinc visites més.

Si pot ser en alguna de les sortides abans del Camí Moliner, sinó en una altra ocasió, aprofitarem per fer manteniment als dos catxés que estan amb el llibre de registres humit, que són el segon i el tercer de la sèrie.

Alguns comentaris:
Aquest sens dubte ha sigut el catxé sorpresa! Molt bonic, amb molts objectes d'intercanvi -tot i que nosaltres no en portàvem-, i un bon i merescut descans. Les vistes des d'allà també són especialment xules!

Una sèrie de bonic passeig, de moltes ziga zagues, de moltes pujades i baixades però amb recompensa de les vistes al capdamunt. Tots els catxés molt molt fàcils i potser un xic humits per la pluja recent. Hem firmat com Geowhores. Como algu dels nostres ha dit, una sèrie de diumenge a la tarda. Gràcies per aquesta estona, la sèrie i els catxes.