divendres, 8 d’octubre del 2021

CRÒNICA: SORTIDA 155 "MÉS ENLLÀ DE LA SUSPENSIÓ"

Endarrerim el tret de sortida a les set del vespre, com dimarts passat. Reparada la bicicleta de l'Arnau, els tres ens disposem a fer un número no gaire desitjat, però quatre anys després dels fets és qüestió de polir-lo i associar el cent cinquanta-cinc amb quelcom més bonic i digne de recordar, com és la segona sortida de la temporada; amb una temperatura no gaire elevada, però amb una xafogor que ens farà una mica la guitza, bàsicament al principi.

Des de la benzinera prenem el Pardo Bazán per travessar la riera i fugir de la ciutat, en aquesta ocasió, pel camí de Can Bogunyà. Sota un cel totalment cobert de núvols i gens de vent pugem per pista ampla fins al revolt de la fotografia de capçalera. En aquest racó ben conegut de les primeres sortides del grup prosseguim en sentit nord-oest pel senderó que un munt de vegades ens ha dut fins aquí des de la font del Janot. Avui el fem en sentit contrari, amb el torrent de Can Bogunyà a la nostra dreta i intentant remuntar-lo, malgrat que en algun moment les pedres soltes, els xaragalls o el pas de diversos ciclistes i corredors ens obliguen a posar el peu a terra.

Arribem al collet del Janot i tombem a l'esquerra per escalar al coll del Troncó. Ens enfilem encara més fins a assolir l'alçada màxima de set-cents dinou metres. Havent meditat una estona si baixem o no per la Diagonal mentre uns mengen el seu plàtan, decidim que és millor fer-ho en plena llum del dia i ho substituïm pel corriol que abans del collet de les Foradades es desprèn de la pista, en el precís punt on les pissarres s'encavalquen sobre els conglomerats de Sant Llorenç, tal com ho explico amb més detall i un mapa geològic al meu llibre.

Perdem quaranta metres en un minut fins a girar a mà esquerra per un caminoi més juganer. Engeguem els llums i pentinem a tota màquina els dos quilòmetres de vessant llevantí de la serra fins a espetegar a la bassa del Troncó. Sense aturar-nos, seguim de baixada per la baga i els plans de ca n'Amat. Arribem a la carretera de Rellinars i culminem l'article cent cinquanta-cinc a tres quarts de nou. Sopem plegats als Amics de les Arts per celebrar els vint-i-quatre anys del samperist, també amb en Bernat Garreta.

ÀLBUM DE FOTOGRAFIES DE LA SORTIDA 155

EPILEG

Una tarda de dimarts de pocs quilòmetres, però no pas fàcil. Vegeu aquest gràfic, elaborat des del web ibpindex.com, en què es compara la present sortida (en vermell) amb la tarda trenta (en blau). Noteu que, tot i el doble de quilòmetres i el desnivell total lleugerament superior, l'explosivitat de la cent cinquanta-cinc queda evidenciada en un índex IBP de cinc punts de més. El treball emprat avui a la primera meitat queda ben reflectit, així com el llarg i ininterromput descens que es dibuixa després del pic; gaudint i exercint fort la suspensió de les bicicletes.

La setmana que ve una sortida més, la desena i última de l'estiu i el novè aniversari del grup.