diumenge, 8 de febrer del 2015

CRÒNICA: SORTIDA 57 "SENSE ANAR MÉS LLUNY"

Aquest diumenge hem fet una nova sortida tot descobrint nous camins dins dels que coneixem; amb l'Eduard i ja està que som masses hem pujat cap a la Pineda des del camí de Can Font i des de la masia hem connectat amb el Camí Moliner de l'any passat, pedalada de la qual ens estem preparant i que en un mes i una setmana ja la tindrem aquí.

Així doncs, sortim a dos quarts de deu i des de la carretera de Rellinars entrem als camps de Can Cardús per baixar a la riera de Gaià. Avui en comptes d'agafar la pista que ens puja directament, ens hem desviat més avall passant per la masia de Can Font i aleshores hem anat pujant per una altra via, que pel què ens ha semblat és un pèl més transitada; hem vist excursionistes, cotxes, caçadors i altres grups de bicicleta, entre ells les famoses cuques de llum.

Quan ens trobem a quatre cents metres d'altitud comencem a enfilar una carena, justament la de la foto que encapçala aquesta crònica; un camí que va pujant progressivament i al final acaba sent bastant abrupte; a dalt coronem el turó dels Escorpins, de poc més de cinc-cents metres d'alçada. Aquí és on empalmem amb el camí de sempre i on ens trobem uns ciclistes que hem vist abans a la carretera.

Hem anat una estona junts fins a la Pineda, en aquesta zona la neu i el gel han començat a fer acte de presència, i com més amunt, més quantitat. Entrem al recorregut del Camí Moliner i ens dirigim cap a la carena del Guitard, també coneguda com el Camí Vell de Terrassa a Rellinars, que mai encara l'hem pujat en una sortida.

Acompanyats dels elements hivernals que hem mencionat en el paràgraf anterior, des de la carena baixem per un corriol fins la pista de Can Guitard de la Muntanya; és el camí més complicat que hem fet avui però tot i així l'hem pogut fer sense problemes.

Un cop a baix, seguim la pista que ens porta a la Plana Freda, lloc on s'hi troba la font de la Cirera; avui en ple drenatge d'aigües. Des de la font continuem cap a la carretera de Rellinars per entrar a la Serra del Troncó, dos mesos després.

Passem per la font de l'Alba i agafem una altra pujada consistent fins el camí que comunica els plans de ca n'Amat amb la font del Troncó. A partir d'aquí tot és ben fàcil i planer, amb un ambient que després de la pujada d'abans ha esdevingut molt agradable; i així ha estat fins al final de la sortida. Des de la pista agafem la darrera trialera del matí, i no hem sigut els únics; sortim als plans, passant pel torrent Mitger, i finalment pel camí de Can Bogunyà.

Des d'aquí saludem a tres ciclistes de la nostra edat i comencem el retorn cap a la ciutat, que sempre que el fem per aquesta zona, ens porta molts records de les temporades passades.

Una vegada realitzada aquesta sortida tanquem un altre diumenge ben satisfets; i sembla que l'Eduard ha pogut gaudir-la amb tota la plenitud. Tot i que hem començat amb força fred, al migdia s'ha enfilat la temperatura i ha acabat fent un temps esplèndid; es nota que, mica en mica, la primavera es va aproximant!