dimarts, 7 de gener del 2014

CRÒNICA: SORTIDA 30 DELS MACACOS (07-01-2014)

Ja hem fet la primera sortida de l'any 2014, la desena de la segona temporada i la trentena dels Macacos. Avui, darrer dia de les vacances de Nadal, hem sortit amb l'Edu i el Castro per començar els primers quilòmetres fent una ruta magnífica pel Parc Natural de Terrassa, tot i que al principi hem passat per Matadepera.

Punt de desviament per entrar al camí tècnic
Volíem sortir dissabte passat però ens va semblar que avui faria més bon temps i així ha sigut, a les 10 del matí hem sortit de la Plaça Vella i com que la cadena de la bici de l'Edu li faltava oli, hem passat un moment pel garatge de casa meva a solucionar el problema. Després hem pujat cap amunt i hem arribat a Matadepera tres quarts d'hora més tard. Ha arribat la primera pujada, la de Can Roure per entrar al camí de dalt, després de fer-la ja ens hem quedat ben desperts perquè a partir del quilòmetre 8.5 ha començat l'aventura de veritat

Rumb cap al nord hem agafat un camí més estret i força tècnic que, tot i que alguns trams eren totalment plans, d'altres feien més pendent i el terra era més empedrat. Hem passat per sota del Turó de l'Ós i del Collet de l'Àliga, els teniem damunt; però nosaltres ja gaudiem de les bones vistes de tota la Serra de Can Bogunyà i gran part de l'àrea metropolitana, a primera fila però, teniem a baix el camí de sempre, la Font del Janot, que avui l'hem deixat en pau i hem seguit resseguint la muntanya per aquell sender que, tot i que per mi era força divertit, no sé si a ells dos els hi ha agradat tant!

Damunt de Les Foradades, abans de marxar
Foto del mateix lloc. Era la Sortida
21, el dia 10 de setembre del 2013

Però bé, al quilòmetre 10 hem deixat enrere aquest tram tècnic i hem tornat a la normalitat, la pista ample. Un quilòmetre més endavant hem arribat a les Foradades, les hem visitat, hem fet alguna foto i hem vist el catxé; de seguida hem marxat i hem fet via cap a La Pastora, continuant gaudint amb el paisatge que avui ens oferia amb un cel ben blau i un bon sol. Al arribar a la Pastora i en veure que el bar era tancat, hem continuat pels Caus i hem entrat en el darrer tram de la ruta d'avui, la Pineda i la Serra del Troncó, una baixada llarga, ample, però amb algun sot que als meus dos companys i amics els hi ha fet jugar una mala passada, no tant greu com el que li va passar a l'Edu va uns mesos però amb el dolor que tenia un hem preferit baixar a peu els darrers cinc quilòmetres de la sortida, durant una hora llarga. Cap a dos quarts de tres hem arribat a Terrassa.

Per problemes tècnics la gravació de la ruta no s'ha fet correctament i aquesta tarda l'he dibuixada amb la millor precisió possible i així han sortit finalment, els primers quilòmetres del 2014, 27,64 km fets en 4 hores i 18 minuts amb una velocitat mitjana baixa, de 6,4 km/h ja que l'últim tram l'hem fet a peu. Esperem que la propera sortida sigui millor, que la d'avui no ha estat pas gens malament!!