diumenge, 21 de desembre del 2014

CRÒNICA: SORTIDA 52 "SUPERACIONS"

Amb un matí força fred i serè comencem una nova sortida en bici, en aquest cas pels voltants del massís de Sant Llorenç que feia dies que no hi passàvem, almenys un parell de mesos.

Sortim de Terrassa amb l'Eduard i creuem els camps del Bonaire; avui ens hem endut una bona sorpresa i és que la recta que hi ha al costat del Club Egara, just davant dels cavalls, gairebé tots els pins, tan grossos que eren, han caigut a terra a causa de les fortes ventades que va haver-hi a la comarca ara farà dues setmanes. Us ho podem ben demostrar amb la nova càmera de l'Edu, que gràcies a ell a partir d'ara disposarem d'un material multimèdia més bo del que teníem. Ja veureu que algunes fotos d'avui han quedat realment espectaculars.

Després del petit disgust seguim cap a Matadepera i entrem al parc natural pel camí de Can Torres. Arribem a la masia a les onze i descansem una estona a l'era del mas situada a la seva façana oest. Gaudim al sol uns minuts de les fantàstiques vistes de la comarca, amb una boirina a la plana que demostra la inversió tèrmica que estem tenint aquests dies a causa de les altes pressions atmosfèriques, típic al mes de desembre.

Deixem Can Torres i continuem pujant, més del què en un principi esperàvem, per dirigir-nos a un indret pel qual encara no hi havíem passat mai en una sortida i és molt bonic. Es tracta del Coll de Grua, en un camí que a mà esquerra s'enfila cap al camí dels Monjos i la Mola i a mà dreta segueix fins al dipòsit del Collet de Cabrafiga.

Des d'aquest punt tornem a presenciar una fantàstica visió, en aquest cas de la conca del Ripoll i tot el terme de Castellar, les Arenes, les muntanyes de Gallifa i més cap al fons, el Montseny i els Pirineus orientals; amb la boira baixa que encara es deixa entreveure.

Abandonem el coll i de seguida girem a mà esquerra per un camí que pràcticament segueix la pista principal; en aquest cas circulem per un corriol ben entretingut que l'efecte del vent de la setmana passada encara ha pogut deixar una part positiva, haver d'ajupir-nos per sota dels arbres o com ens ha passat més endavant, haver-los de creuar per sobre.

Des del corriol sortim novament a la pista i entrem a l'Obaga del Gui; i ben aviat arribem a la urbanització de Sant Feliu del Racó, un vell amic. A partir d'aquí agafem la baixada cap a la pista de la pedrera i aleshores tornem a pujar cap als camins del Mont-Rodon passant pel coll de Miralles. En el cas d'avui hem agafat una petita drecera que ens ha permès estalviar-nos alguns desnivells que circulant per la pista hauríem hagut de fer.

Arribem de nou a Matadepera quan falten vint minuts per la una del migdia. Passem per la zona de la depuradora i el camp de golf, que també déu ni do els arbres, i agafem el camí del bosquet de les Farigoles per sortir a la carretera de Castellar i passar per la torre de Mossèn Homs

Un cop a Terrassa, resseguim la carretera i l'avinguda Jacquard enganxant gairebé tots els semàfors en verd, cosa ben estranya.

Un cop feta aquesta sortida, arriba el moment de tancar la tardor del 2014 i obrir les vacances de Nadal per tal de començar a preparar l'hivern i els propers mesos. Tal i com n'hem parlat al Facebook, ha sigut una època prou bona en la qual hem fet moltes sortides per ser la època que és. No oblidem però les tres sortides que vam fer el mes de setembre quan encara era estiu, cosa que sumen un total d'onze sortides realitzades aquesta temporada. A més, amb el que portem de temporada ja podem dir que hem fet la meitat DE SORTIDES de les que vam fer la segona temporada; si parléssim de quilòmetres encara ens faltaria una mica més, però tampoc massa.

Us deixem alguns gràfics perquè veieu una mica com està el panorama.

De cara al que queda de 2014 encara podrem fer alguna sortida més, un parell o tres segurament. La idea seria tornar de nou a la zona de la Falconada, i per altra banda fer alguna ruta xula pel cantó de l'Obac; en tot cas ja en parlaríem els propers dies.