dimarts, 8 de juliol del 2014

CRÒNICA: SORTIDA 38 "ENLLOC COM A CASA"

Continuem l'estiu a tope amb una nova sortida realitzada aquest dimarts.

Després d'una sortida ben tècnica dijous passat, avui hem tornat a la vida tradicional. Una ruta de trenta quilòmetres per camins de ben a prop, per pistes amples; però això sí, amb molta pujada!!!!

Sortim a tres quarts d'onze de la Vella i enfilem cap a la Carena de Can Carbonell fins arribar al camí que ens portarà al Pla de l'Alzina del Vent. Amb molta xafogor, fem un glopeig d'aigua i seguim camí amunt. Des de dalt ja es veuen les vistes de La Pastora, la Serra de l'Obac i el Troncó. Continuem ascendint fins arribar al collet de les Foradades, on uns metres més endavant ens parem a fer el primer descans tot contemplant les vistes ben netes de la serra. Amb una petita baixada, des del Coll de la Riba seguim pujant fins al peu de la Torrota de l'Obac. Des d'allà fem el quilòmetre i mig de baixada fins a La Pastora, on fem una petita pausa i jo aprofito per veure el començament d'una ruta del meu treball de recerca; concretament el sender SL C-63: "La font de la Portella"; i també per collir unes prunes d'un arbre que hi havia per la zona, n'he agafat una vintena, si en aquell moment arribo a saber que allò que collia era comestible, n'hauria agafat un bon grapat més...

Aprofitant que a la sortida de la setmana passada vam transcórrer pel "Camí Vell de Terrassa a Vacarisses", avui allà mateix a la Pastora he llegit un cartell informatiu on explica que al costat de la casa hi havia hagut uns forns de vidre, i que per obtenir-lo s'utilitzava pedra calcària (rica en quars) i granit. La pedra calcària s'extreia des del Turó de les Roques Blanques (conegut com el turó de Can Candi), però de granit aquí Sant Llorenç i l'Obac n'hi ha una quantitat molt escassa i per tant, s'havia de recórrer a un lloc on sí que n'hi hagués, aquest lloc era Montjuïc (Barcelona); de tal manera que el camí que feien per anar a buscar el granit i transportar-lo fins a la Pastora era el camí vell, des de Barcelona passaven per Terrassa i Vacarisses i pujaven fins a dalt.

No recordo de quina època estem parlant però si ja es feien extraccions de calç a Can Candi hauria de ser per força a la segona meitat del segle XX, de totes maneres no us en fieu massa; si de cas ja us ho confirmaré.

Dit això, des de la Pastora ens dirigim cap a la urbanització dels Caus (Vacarisses) i entrem al camí de baixada fins a Terrassa passant per la Font de la Cirera, que per mala sort era seca, i pel Túnel del Guitard, que alguna vegada ja l'havíem fet.

Baixant des dels Caus, poc abans d'arribar a la Font de la Cirera
El Túnel del Guitard ha caigut poc abans del quilòmetre 22

Arribem a Terrassa cap a un quart de tres de la tarda. Ja en tenim una més al sac, i de les rutes que a tots ens agraden!

Dels onze MKCOS que som sempre sortim tres o quatre, i és una llàstima perquè últimament estem fent rutes molt fàcils i que molta gent podria venir perfectament a fer-les, i de la millor manera possible... En fi, de moment estem tenint un bon estiu i sembla que encara ha d'anar a millor, ja s'anirà veient!!

"PRUNES MADE IN LA PASTORA"
Aquesta tarda he posat totes les fotos des de la primera sortida fins a la d'avui al Google+ perquè tothom les pugui veure, de tal manera que passen a ser públiques i més accessibles. A partir d'ara sempre afegiré el link a les cròniques perquè les podeu anar veient fàcilment.

Les prunes estan una mica verdes, però a veure si les puc portar el dia de la platja perquè les proveu!!

SALUT i BTT!!

Gràfic dels resultats de la sortida 38, si cliqueu a sobre s'obrirà la pestanya de la ruta gravada a l'Endomondo