dilluns, 1 de setembre del 2014

CRÒNICA: SORTIDA 43 "COMENCEM AMB BONES SENSACIONS"

La història segueix... Avui ja hem obert per fi la tercera pretemporada, amb els ulls posats a un any carregat d'il·lusions i objectius marcats.

Hem començat amb el llistó ben alt. Arrenquem la pre fent una ruta ben especial i força nova tot i que l'objectiu era ni més ni menys, donar una volta sencera a la nostra ciutat tot descobrint-ne diferents perspectives.

La Circular Terrassa ha donat el tret de sortida a la pretemporada. Així doncs, avui ben d'hora ens hem arreplegat a la Plaça Vella i des d'allà ens hem dirigit a la carretera de Rellinars, el punt d'inici i final de la circular.

Passada la rotonda de la B-40 hem baixat cap al torrent de Gaià i hem anat baixant per la fondalada com ja ho havíem fet alguna vegada fins arribar a Sant Miquel de Gonteres. Per una zona urbana, hem continuat tot passant per Can Tries i una pista ens ha pujat ben amunt fins a Can Solà. Allà ja es podien contemplar bones vistes de la ciutat i del Parc Natural de Sant Llorenç al fons.

A Sant Miquel de Gonteres, després de baixar pel Torrent de Gaià
Les baixades es combinaven amb pla, hem creuat la carretera d'Ullastrell i passant per la torre de les Martines hem baixat fins a Les Fonts (això ja ho coneixem més).

Seguint cap a l'oest, hem pujat a la també molt coneguda Serra dels Galliners i hem sortit a Can Llobateres. Des d'aquí el Torrent de la Betzuca ens ha acompanyat uns deu quilòmetres ben bons, ben bé fins a Matadepera.

Descansant a la Serra dels Galliners
Des de Can Llobateres hem anat cap a l'autopista passant pel túnel de sota, i d'allà hem pujat pels camps fins a l'Hospital. Continuant fins a Torrebonica, allà ens hem dividit els qui volien acabar la circular i els qui no; així que, amb l'Arnau i l'Eduard, hem decidit continuar els catorze quilòmetres que ens quedaven, seguint torrent amunt fins a la Torre de Mossèn Homs i després per corriols i pistes que ens conduïen a Matadepera, la cara nord i per suposat, la més coneguda del recorregut.

Creuem el poble i la riera de les Arenes per fer via cap a l'altre hospital, el del Tòrax. Des d'aquell punt el track del GPS ens ha fet passar per uns torrents i corriols molt divertits que ens oferien unes vistes de la serra de Can Bogunyà força diferents a la que estem acostumats com per exemple, el Parc Audiovisual, les Roques Blanques i la Mola ben alineats. Allà hem aprofitat per fer unes fotos de calendari i tot i que al final ja es començava a fer llarg hem aconseguit arribar una altra vegada a la carretera de Rellinars! Des d'aquí ja baixem per on hem pujat fins a casa.

En fi, un matí molt productiu tot fent una ruta que ens ha fet descobrir molts racons desconeguts en una zona com és casa nostra, el Vallès. Aquest any seguirem fent rutes que ens portaran a llocs magnífics, a banda de les de tota la vida, i les que segur que ens faran viure una pila d'aventures. Ja s'anirà veient, però feta la ruta d'avui, crec que aquesta temporada promet molt, i això només és el començament!

La muntanya de Castellsapera serà una
de les icones més rellevants de la temporada
Aquesta setmana segurament tornarem a sortir; però aprofitant que encara és estiu i fa calor ens permetrem el luxe de fer un dia de platja que després de la ruta d'avui ens ho hem guanyat!

Una ruta que, com no passava des de feia temps (ens hem relaxat bastant), hem fet més de quaranta quilòmetres i hem tardat més de quatre hores; la velocitat mitjana ha sortit força elevada i al haver sigut una ruta amb un desnivell positiu prou alt fa que l'aquesta sortida en podem treure una conclusió; que estem preparats per una tercera temporada i moltes més!

Us hi esperem a tots que com més siguem millor ens ho passem!