dissabte, 13 de setembre del 2014

CRÒNICA: SORTIDA 44 "OBRINT NOVES VIES"

Vam començar el setembre amb la posada en marxa de la pretemporada, seguidament hem tornat a la platja i hem fet alguna excursió a peu, a banda de celebrar la Diada fa dos dies. Avui darrer cap de setmana de les vacances d'estiu, hem realitzat una nova sortida tot recordant els grans moments que hem passat aquests últims mesos i pensant el que ens espera de cara als propers.

Pujant cap Els Caus
Hem començat la ruta a dos quarts de deu. Com l'altra vegada, hem sortit per la carretera de Rellinars per baixar a la riera. En el cas d'avui, ens hem enfilat ben amunt fins arribar a la plaça dels Caus. Avui m'hi he fixat i allà ens trobàvem a 650 metres d'altitud.

Des d'allà hem entrat a la part nova. Des de la plaça hem agafat el carrer que baixa a Vacarisses però en poca estona hem tornat a agafar un camí de terra per fer la baixada de la Serra dels Cupots. Un tram de dos quilòmetres molt agradable i amb bones vistes.

Arribem a una urbanització que queda a la part de llevant de Vacarisses, la resseguim que fa baixada i passem pel punt on vam arribar a la sortida 37 (feta aquest juliol). En comptes de dirigir-nos a l'estació de tren hem fet via cap a un altre indret. Entrem a la Serra de Collcardús que comença amb els tres primers quilòmetres pujant considerablement. Un camí força empedrat dels que costa arrencar si et quedes frenat; però amb calma i paciència, una hora després hem acabat la pujada per començar a gaudir de les baixades que sempre són bones. Des d'aquella banda deixàvem enrere les vistes de Vacarisses i Montserrat i tornàvem a veure la nostra àrea del Vallès amb les muntanyes i la casa senyorial de Sant Lluís de Rístol en primer pla.

Vistes de Sant Lluís de Rístol amb la muntanya de Can Palet de Vista Alegre al fons

Des d'allà hem enllestit el darrer tram d'aquesta serra baixant per asfalt fins a l'urbanització de Can Corbera, que queda damunt de l'estació de Viladecavalls. Aprofitem per refrescar-nos i descansar una estona abans de dirigir-nos a la Riera de Gaià. Per fer-ho hem creuat per sota la C-58 i des de Can Mitjans un corriol ens ha enviat a la fondalada. Un tram veritablement llarg que ja l'havíem fet a la sortida anterior de baixada; són uns gairebé dos quilòmetres, ben bé com el tros que va des de La Pastora fins a la Torrota de l'Obac.

Finalment, hem recuperat el camí inicial i hem tornat a sortir a la carretera de Rellinars. Punt i final pel què fa a les sortides de la tercera pretemporada que curiosament, en els dos casos hem començat i acabat pel mateix lloc.

FINAL DE LES VACANCES

Amb la sortida 44 acabem la pretemporada i dissortadament també tanquem les vacances estiu. Des del 26 de juny fins avui i sense comptar les tres o quatre sortides d'aquest agost, hem fet 9 sortides que sumen un total de 250 quilòmetres recorreguts en més de 27 hores. Cosa que l'any passat només en vam fer quatre i tan sols amb un centenar de quilòmetres acumulats en el trimestre estival.

Per tant doncs, tanquem una etapa molt productiva i esperem que així sigui en les properes.