diumenge, 21 de setembre del 2014

CRÒNICA: SORTIDA 45 "DE POBLE...EN POBLE"

Aquest dissabte hem començat oficialment la tercera temporada i ho hem fet repetint una ruta de l'any passat que ens va agradar molt; volíem que ens servís com a tret de sortida.

Passada la pretemporada amb dues sortides pels voltants de Terrassa i Vacarisses, hem volgut arrencar cap a una altra banda. Però comencem pel començament, com sempre, a la Plaça Vella. Sortim a dos quarts de deu amb l'Arnau i l'Edu i passem a buscar el Castro a casa seva. Ens dirigim a la carretera de Castellar per sortir al bosc de Can Déu. Un bon començament avançant amb bon ritme els magnífics corriols que trobem per la zona, fins sortir a la ciutat de Sabadell.

Des de Sabadell fem carrers i baixem a buscar el Ripoll; descendim com si anéssim a Barcelona uns tres quilòmetres ben bons. Poc abans de desviar-nos a Torre-Romeu, arriba la primera punxada de la temporada, i no pas la darrera de la sortida. La bicicleta de l'Aleix ens fa endarrerir trenta minuts la sortida, però això només és el començament...

Abandonem el riu i enfilem ben amunt per agafar el camí vell de Polinyà. Passem pel mateix poble i avancem cap a l'est creuant alguns torrents per arribar a la riera de Caldes. Arriba el migdia i iniciem una nova fase de la ruta, ara anem cap al nord, direcció al municipi estrella; Caldes de Montbui. Abans però, ens esperen dotze quilòmetres que es faran com si en fossin trenta.

Fem via cap amunt i passem per Palau-solità i Plegamans; allà ens aturem una estona en un Skatepark per fer utilitzar les bicis d'una manera diferent i aprofitem també per omplir bidons, que per cert, d'aigua no ens en faltarà pas avui, gens ni mica.

Seguim pujant i entrem en una zona més verda; allà l'Aleix torna a tenir problemes amb la seva bicicleta i tornem a parar, un parell de cops.

Arribem per fi a Caldes quan falten vint minuts per les dues del migdia. Ens aturem a la Plaça de la Font del Lleó (si fóssim montbuiencs segurament ens trobaríem aquí per fer les nostres sortides). Amb prou gana com per començar a dinar, fem l'àpat del migdia tot visitant la Font del Lleó i les Termes Romanes que ens queden a la vora. Reposem una estona i jo aprofito per carregar el mòbil en un bar, que gràcies a això he pogut gravar la ruta completament.

Les bicicletes també es mereixen descansar
Ens trobem just al quilòmetre trenta-set de la ruta i l'Aleix ens deixa pels problemes tècnics que ha patit. Són les tres passades i no ens podem entretenir gaire més, així doncs, marxem de Caldes ben encaldats, sobretot l'Edu i jo.

Continuem la ruta i tornem a entrar en zona forestal. Passem per un polígon industrial de Sentmenat i passem pels plans de Can Fruitós; ben aviat, començarem a pujar.

Arribem a la Serra Cavallera i ens trobem amb la pista que ens enviarà al cim de la ruta que ens ha obert la temporada, el Castell de Guanta. Deu mesos més tard ens hi trobem de nou això sí, avui ni una ànima a la vista. Enregistrem algunes fotos per immortalitzar el moment i reposem aigües en una font vora la casa. Tal com deia, ens trobem al punt més alt de la ruta, a uns 460 metres d'altitud.

Som al punt més elevat però també al més nord, i per tant, ara toca anar cap avall i a l'esquerra. Ens acomiadem del castell i descendim per una altra pista; també passem per alguns corriols força divertits que ens porten fins a Castellar. El darrer municipi abans del nostre. Portem cinquanta quilòmetres i encara ens queda fer una part molt dura; creuem el poble i ens retrobem amb el Ripoll cinc hores després.

No podíem començar la temporada sense una nova gravació creuant el riu, un petit luxe abans d'un gran labor; fer la pujada cap a Can Déu. Un tram de dos quilòmetres que puja molt però avui ens regalava un aire fresc i agradable després de suar tant.

Sortim per fi a Sant Julià d'Altura i enllacem amb el camí per on hem vingut al matí. Des d'allà només ens queda creuar la carretera i arribar a Terrassa per Mossèn Homs.

Entrem a Terrassa amb seixanta quilòmetres al darrere, que fins a casa se'ls hi sumen cinc més. Dos quarts de sis de la tarda, vuit hores, repte aconseguit, la tercera temporada ja és amb nosaltres!