dimarts, 30 de setembre del 2014

CRÒNICA: SORTIDA 46 "CAMMÏNUS"

Les Foradades des del Pla de l'Alzina del Vent

Amb la llarga ruta que vam fer la setmana anterior, aquest diumenge hem rebaixat la distància. En aquesta ocasió, els quilòmetres queden en segon pla i el protagonista d'aquesta sortida són els propis camins.

Entrem al Camí de Can Bogunyà i ens dirigim al Llac Petit per fer una cosa que encara no havíem fet mai, creuar-lo per la presa; des de l'altra banda hi trobem dos corriols, un que puja i l'altre que baixa, avui hem agafat el que puja per anar fins al Camí de la Carena de Can Carbonell. El primer tros és carregar la bici amb els braços, però en qüestió de minuts els pedals ens tornen a fer servei. Empalmem amb la pista i pugem fins a la de dalt que ja és més coneguda.

Comença el tram de "La Diagonal". El corriol més destacat de la ruta; és un camí força tècnic que ressegueix, en la cota de 600 metres d'altitud respecte el nivell del mar, la cara sud de les muntanyes que conformen la Serra de les Pedritxes: el Turó de Sant Joan, el collet de l'Ós i el collet de l'Àliga. Al llarg d'aquests dos quilòmetres, la natura imposa els seus obstacles.

La pista de tota la vida que tenim just a sota es dirigeix a la mateixa zona on acaba la Diagonal. Tot i així el camí és més llarg i té més desnivell.

Com podeu veure en el dibuix de la dreta, el tros on la línia no ressegueix la de color blanc (que en aquest cas serien les pistes) es tracta de la Diagonal que com el nom ja indica, tendeix a desplaçar-se diagonalment en el mapa. Tant el relleu com la pista convencional són perfectament identificables; entre ells s'hi veu una fondalada molt marcada (el quilòmetre 8 s'hi troba al damunt). Es tracta de la conca hidrogràfica del Torrent de Fontalba, on més avall es troba amb el de Can Bogunyà, Can Mitger i el Llac Petit. En aquell punt s'inicia el curs de la Riera del Palau.

Fet aquest apunt, recuperem la sortida de diumenge: Tres quarts d'hora després de començar-la diem adéu a la Diagonal i sortim al Pla de l'Alzina del Vent. Aprofitem per fer re-agrupament i des d'aquí baixem dràsticament fins a la font del Troncó. Una font que ens porta molts records de temporades anteriors i que avui l'hem pogut gaudir una vegada més. Reposem una estona per omplir aigües i disparar algunes imatges de grup ben xules.

Arribats al moment d'abandonar la font, inconscientment el grup es divideix en dos, uns tiren cap avall en direcció a la carretera i els altres (on hi sóc jo) reculem per agafar el camí que ressegueix la Serra. El Sergi, l'Edu i l'Arnau acabaran la sortida per un lloc diferent; ells baixen a la carretera i entren a l'altra vessant de la muntanya; s'endinsen a la l'Obaga del Guitard passant per la mateixa masia i fan la baixada fins a la Riera de Gaià, després tornen a pujar a la carretera de Rellinars.

En el nostre cas, el Biel i jo emprenem la Serra del Troncó fent els tres quilòmetres que la ressegueixen i finalment, agafem una baixada que ens porta als Plans de Ca N'Amat. Des d'allà arribem fins a l'hípica de la carretera de Rellinars i en aquell punt ens retrobem, sota un bon ruixat que ja no pararà en tota la tarda.

Una ruta que ens ha permès tastar altres maneres d'anar en BTT que ens poden servir ben aviat si participem a la Falconada. Ara per ara nosaltres continuarem circulant per pistes generalment, però és bo que, com en el cas d'avui que de quilòmetres n'hem fet poquets, ens anem entrenant perquè, agradi o no agradi, la muntanya és tal com és, i hem d'estar preparats per dominar-la!

Amb aquesta sortida tanquem setembre, un mes que ha vingut marcat pel final de l'estiu i l'inici de la nova temporada, amb les quatre primeres sortides i la celebració del segon aniversari del grup. En els propers dies farem un balanç més detallat i parlarem dels principals plans d'aquest octubre i dels propers mesos.

RESULTATS I FOTOS

Totes les fotografies d'aquesta i de la resta de sortides del nostre grup les trobareu penjades al Google +. ENTRA-HI des d'aquí mateix.